V první projektový den měli žáci 6. A téma hydrosféra.
V průběhu první části se dozvěděli, jaké druhy vody známe, jakého může být voda skupenství, co je to slanost (salinita), jaký význam má voda a mnoho dalších zajímavostí. Překvapilo je, že úbytek vody a zvyšující se slanost (Aralské jezero, Mrtvé moře) může být ekologickou katastrofou, která se projeví nejen v místě výskytu těchto slaných jezer, ale také v širokém okolí. Hrozí, že už v roce 2050 Mrtvé moře zanikne, zrovna tak jako Aralské jezero, které kdysi bylo jezerem, čtvrtým největším na světě. Téma, na kterém žáci ve skupinkách samostatně pracovali, bylo znázornění koloběhu vody v přírodě. Každá skupina vytvořila vlastní verzi tohoto úkolu. V praktické části pak žáci určovali jednotlivé druhy vod, na základě měření kyselosti, obsahu minerálních látek (tvrdost), ale také podle chuti. Tvrdé mineralizované vody jsou chutné, zatímco voda destilovaná opravdu nechutná nikomu. Extrémem byla voda z Mrtvého moře, ve které kolovaly krystaly soli. Všechny kvalitativní ukazatele zaznamenávali do pracovního listu. V části, pro žáky velmi příjemné, jsme se seznamovali s vodními živočichy, kteří jsou na vodě závislí a obývají pravý břeh Vltavy v Podolí. Krmili jsme zde žijící nutrie, labutě, kachny i racky. Někteří odvážlivci si vyzkoušeli teplotu pražské Vltavy. Druhý projektový den bude určen pro 6. B, téma je stejné. Doufáme, že počasí bude stejně příznivé jako dnes.