Testování
Od pondělí 6.12. se nám ve spolupráci s MČ Praha 7 podařilo zajistit obnovení PCR testování žáků. Toto přechodové pondělí tak proběhne ještě dvojí testování:
K přechodu na PCR testování jsme se rozhodli především z důvodu přesnějších výsledků a větší spolehlivosti těchto testů oproti těm antigenním, které nám přibližně v 1/4 případů ukazovaly falešnou pozitivitu, jak je to s falešnou negativitou se můžeme jen domnívat.
Ostatní pravidla testování zůstávají stejná, včetně skutečnosti, že když žák chybí při pondělním termínu testování, dotestová se daný den příchodu do školy hned ráno (v takovém případě vždy pouze antigenním testem), pokud z nějakého důvodu nechcete své dítě testovat PCR, je možné individuálně také pokračovat v AG testech, stejně, jako na jaře.
Žáci s ukončeným očkováním nebo ve lhůtě 180 dnů po Covidu se testovat nemusí. V současné situaci a po zkušenostech z minulých týdnů, doporučujeme testovat i tyto žáky - zde je samozřejmě rozhodnutí na zákonných zástupcích. Zůstává také možnost přinést aktuálně platné potvrzení o provedeném negativním testu v odběrovém místě. Prosíme, pokud Vaše dítě splňuje jednu z těchto výjimek a nepřejete si, aby bylo ve škole testováno - sdělte to svému TU.
Příchod do školy
Testování nám významně zasahuje do první vyučovací hodiny, nastavujeme tak pondělní příchod do školy na 8,20 tak, aby v 8,25 mohlo být testování zahájeno. (U nultých hodin k posunu nedochází.). Stejně tak prosíme o včasný příchod do školy při dotestování, které trvá 20 min. (příchod tedy 8,10).
Karantény a hybridní výuka
V současné době jsou dílčí karantény ve třídách napříč ročníky a budovami poměrně časté, v některých třídách dokonce opakované i v několika týdnech. V takových případech nastavujeme distanční výuku hybridní formou, kdy se snažíme umožnit žákům doma připojení přímo do hodin většiny předmětů, nebo alespoň těch hlavních, zároveň jim dáváme podporu přes Google učebny nebo sdílené disky.
Dle metodiky MŠMT mají školy povinnost zavádět distanční výuku při karanténě nadpoloviční většiny třídy, my ji zavádíme již při absenci čtvrtiny třídy (často i nižší). Je nám jasné, že tento způsob výuky není ideální ani pro děti doma, ani pro děti ve škole, je také náročnější na přípravu. Je to ale příležitost udržet určitou kontinuitu vzdělávání, což je samo o sobě velmi důležité. Děkuji učitelům, že se takto snaží žáky podporovat, stejně tak rodičům, že dokáží na tyto změny rychle reagovat.
V době výskytu Covidu ve třídě respektujeme i preventivní absenci žáků, kteří (např. kvůli rizikovým osobám ve společné domácnosti) zůstávají v daných dnech doma, i když nejsou přímo v karanténě nebo izolaci. Zde je ale třeba uvést, že i tuto absenci je potřeba řádně omlouvat a že se tato možnost vztahuje pouze na období, kdy jsou právě někteří jiní žáci ze třídy v karanténě nebo izolaci.
Obecně se snažíme rodiče informovat o všech aktuálních případech karantén, které se třídy jejich dětí přímo týkají. Ve spolupráci s hygienou, proaktivním přístupem rodičů a pedagogů, se nám zpravidla daří rychle reagovat. Je ale také množství izolací a karantén, ke kterým dochází při předchozí absenci dítěte ve škole, kdy tato skutečnost na třídu nemá žádný vliv. O těchto situacích se často dozvídáme s velkým zpožděním nebo i vůbec - o těchto případech tedy zpravidla rodiče ve třídě neinformujeme.