„Inkluze vyžaduje změnu. Jedná se o nikdy nekončící proces zkvalitňování výuky a zvyšování míry zapojení všech žáků. Je to ideál, ke kterému škola může směřovat, ale kterého nikdy zcela nedosáhne. O inkluzi ovšem mluvíme již od okamžiku, kdy se začne se zvyšováním míry zapojení u všech žáků. Inkluzívní školou je taková, která je v pohybu“.
(Booth & Ainscow, 2007)
Naše škola je zapojena do projektu Centra pro inkluzivní vzdělávání. Tento projekt nám pomáhá především při dalším vzdělávání vyučujících v této problematice a zavádění metod inkluzivního vzdělávání do naší školní praxe.
Centra podpory inkuzivního vzdělávání nabízejí participujícím školám průběžnou konzultační a poradenskou pomoc v oblasti psychologických a speciálně-pedagogických služeb, sociálního poradenství a prevence sociálně patologických jevů.