Projekty a granty
Projekt ROMSKÁ IDENTITA NA ČESKÝCH ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Zapojili jsme se do projektu „Romská identita na českých základních školách“ financovaném Fondem pro nestátní neziskové organizace při realizaci volnočasových aktivit Romský mentor pro děti. Cílem tohoto projektu je podpořit integraci znevýhodněných dětí prostřednictvím uměleckých a kulturních vzájemně navazujících aktivit. Cíle má být dosaženo propojením úspěšných a uznávaných romských osobností („romský mentor“) se skupinami dětí („skupina“) v marginalizovaných školách a komunitních centrech a podpořením dětí v možnostech rozvíjet jejich osobní dovednosti stejně jako sociální schopnosti prostřednictvím série pravidelných a strukturovaných kreativních mimoškolních aktivit. Při těchto aktivitách se smíšené skupiny žáků základních škol učí a prožívají romskou kulturu a tradice.
Projekt bude probíhat od 1. 4. 2015 do 31. 3. 2016
Projekt BÝT ÚSPĚŠNÝ
Projektbýt úspěšný pokračuje i ve školním roce 2014/2015
Naše škola se zapojila do projektu Být úspěšný (reg. č. CZ.2.17/3.1.00/36136) z Operačního programu Praha Adaptabilita, který realizuje občanské sdružení Elio a který je financovaný z ESF a státního rozpočtu ČR.
Cílem projektu Být úspěšný je rozvoj žáků a studentů na základních a středních školách v oblasti komunikace, sociálních kompetencí, orientace v systému dalšího vzdělávání a na trhu práce.
Obsahem skupinové práce se třídou během školního roku 2013/2014 je 6 tříhodinových setkání během výuky a jeden výjezd mimo školu s lektory Elio, o.s., během kterých bude prostřednictvím rozvojovo-zážitkových aktivit a aktivit na stmelení kolektivu podporován rozvoj našich žáků. U všech aktivit bude přítomen pedagog školy (třídní učitel).
V rámci projektu jsou poskytovány konzultace pro žáky, studenty, rodiče či pedagogy projektu, které se týkají osobnostního rozvoje, výběru povolání, aj. Zájemci se předem objednávají na e-mail metodičky projektu magda.novackova@elio.cz.
Více o projektu naleznete na http://elio.cz/evropske-fondy/oppa-byt-uspesny/
JSME ZELENÁ ŠKOLA
Naše škola se zapojila do projektu Zelená škola a umožňuje tak žákům a učitelům třídit nejen základní složky odpadu jako je papír, plast a sklo, ale i elektroodpad a baterie. Snadná recyklace vysloužilých elektrozařízení a baterií bez nutnosti cesty na speciální místo zpětného odběru je předpokladem pro podporu uvědomělého chování a je základem pro vytvoření ekologického cítění u dětí.
Vysloužilé elektrospotřebiče z domácností a baterie mohou návštěvníci školy jednoduše odkládat do sběrného boxu, který je umístěn v budově školy. Projekt naší škole také umožňuje bezplatnou ekologickou likvidaci velkého elektroodpadu.
Cílem projektu Zelená škola je ochrana životního prostředí zabezpečením zpětného odběru a efektivní recyklace nepotřebných elektrozařízení. Ta obsahují mnohé nebezpečné látky, jako je například rtuť, olovo, kadmium či brómované zpomalovače hoření, ale také velké množství recyklovatelných a znovu využitelných materiálů.
Iniciátorem projektu je společnost REMA Systém a.s., která zajišťuje organizaci sběru, třídění, recyklaci a nakládání s elektroodpadem v celé České republice.
Projekt ZDRAVÁ ŠKOLA
- je projektem Světové zdravotnické organizace pro Evropu. V České republice je od roku 1991. Garantem projektu je Státní zdravotní ústav. Naše škola je zapojena do projektu od roku 2000.
Jde o program podpory zdraví, který má zajišťovat pohodu prostředí, zdravé učení, otevřené partnerství, vytvoření bezpečného, klidného a příjemného prostředí. Na základě výsledků naší práce nám byl v roce 2012 propůjčen titul ŠKOLA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ.
RAMPS – VIP III
Projekt je zaměřen na zvýšení kvality poskytovaných služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, které jsou poskytovány školními psychology, školními speciálními pedagogy, metodiky pro školní poradenská pracoviště a dalšími odbornými pracovníky.
Ve vybraných školách a školských poradenských zařízeních budou školní psychologové a speciální pedagogové zajišťovat široké spektrum služeb žákům, pedagogům a rodičům. Těmto pracovníkům bude poskytována metodická podpora a bude pro ně zajištěno několikastupňové odborné vzdělávání. Školám, které nemají školního psychologa a speciálního pedagoga, bude zajištěna metodická podpora a pomoc prostřednictvím středisek výchovné péče. Dojde k vytvoření sítě metodické podpory, propojení sítí školních a školských poradenských služeb v oblasti metodického vedení, vytvoření základu integrované metodické podpory poradenského systému v ČR a tím potažmo k podpoře žáků a pracovníků škol a školských zařízení.
Hlavním cílem projektu je podpora školních poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Specifické cíle projektu:
1) Zvýšení kvality poradenských služeb, nastavení pravidel pro sjednocení jejich úrovně v rámci ČR a supervize systému poskytování poradenských služeb.
2) Reflexe požadavků EU kladených na kvalitu a efektivitu poskytovaných poradenských služeb a vytvoření sítě integrované metodické podpory.
3) Vytvoření metodické podpory pro vznikající i stávající školní poradenská pracoviště, pro školská poradenská zařízení na úrovni krajů (PPP, SPC) a pro Střediska výchovné péče.
4) Tvorba modelové struktury programů DVPP pro školní psychology a speciální pedagogy ve školských poradenských zařízeních s reflexí k dosavadní přípravě začínajících odborníků a ke vzdělávacímu standardu.
5) Nastavení metodické podpory a supervize ve školských poradenských zařízeních.
6) Ověření modelové struktury vzdělávání založené na sledování dosažených kompetencí pro školní psychology, speciální pedagogy, doplnění DVPP pro školní metodiky prevence a výchovné poradce.
7) Dojde k vytvoření katalogu, který definuje stupně poradenské podpory pro žáky ohrožené předčasným odchodem ze vzdělávání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (a žáky v režimu podpůrných a vyrovnávacích opatření), k ověření a porovnání modelů integrativního a inkluzivního vzdělávání žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
8) Rozšíření poradenské služby pro žáky s poruchami chování prostřednictvím činnosti středisek výchovné péče a vypracování návrhů na legislativní změny v systému poradenských služeb, školního a školského poradenství, které pomohou zefektivnit služby, zajistit metodickou podporu a nastavit mechanismy kontroly těchto služeb.