2.B


1.2. - 5.2. 2021

V tomto týdnu jsme cestovali časem a objevovali nové věci. V matematice jsme objevili, že úlohy mohou mít více řešení, když zaměníme stejné sčítance, výsledek zůstane stejný a jak stavět stavby podle plánu. Hráli jsme si na architekty a stavbyvedoucí. V prvouce jsme poznávali, jak lidé žili v dřívější době, na starém černobílém filmu bez zvuku jsme viděli, jak se proměnily dopravní prostředky, oblečení a domácí spotřebiče. Proměny jsme zakreslovali a zapisovali do Vennova diagramu. Nejvíce nás zaujala tramvaj, která neměla dveře a lidé do ní nastupovali a vystupovali za jízdy. Vyzkoušeli jsme si prát na valše. Pátrali jsme podle klíčových informací, kdo je tajemný muž na fotografii. Vypátrali jsme, že se jedná o celosvětově známého vynálezce kontaktních čoček a silonových punčoch Ottu Wichterleho. Vše jsme zakončili prezentací návrhů vlastních vynálezů. Příští pátek se naše třída promění v laboratoř. Vyzkoušíme si několik pokusů a vyrobíme si bublifuk. Na bublifuk budou děti potřebovat polovinu pet lahve (horní část) nebo prázdnou nádobku od bublifuku. Uvidíme, komu se podaří udělat největší bublinu.

IMG_7246.JPGIMG_7248.JPGIMG_7249.JPG

IMG_7257.JPGIMG_7272.JPGIMG_7285.JPG

IMG_7288.JPGIMG_7293.JPGIMG_7296.JPG

IMG_7331.JPGIMG_7334.JPGIMG_7338.JPG

IMG_7351.JPGIMG_7354.JPGIMG_7355.JPG

IMG_7370.JPGIMG_7368.JPG

 



25.1. - 28.1. 2021

Celý týden nás provázeli dva žabí kamarádi KVAK a ŽBLUŇK. Pomocí online přenosu jsme se ocitli na divadelním představení KVAK A ŽBLUŇK JSOU KAMARÁDI. Hravými scénkami jsme si vyzkoušeli, jak to vypadá, když se někdo v divadle neumí chovat a předvedli si, jak by to mělo být správně. Kreslili jsme a povídali si, "co pro nás znamená kamarádství", domýšleli příběhy a četli je spolužákům, zaznamenávali vše, co víme o žábách a dívali se na dokument o obojživelnících. Vyrobili jsme si vlastního Kvaka nebo Žbluňka a zdramatizovali jednoduché příběhy. Týden jsme začali prohlídkou kabinetu biologie a chemie, kde nás nejvíce zaujal orel mořský a jiní vycpaní živočichové. Paní učitelka Nezdařilová si pro nás připravila dva pokusy ve skupinách, při nichž jsme zjistili, co přitahuje magnet a jaké barvy obsahuje hnědá fixa. Na závěr nám předvedla dva úchvatné pokusy s ohněm. Týden vyvrcholil slavnostním předáváním vysvědčení a hodnocením celého pololetí. Každý dostal pero. Překvapením byla jednička i pro paní učitelku. Všichni si zaslouží velkou pochvalu a krásný prodloužený víkend.:-)

IMG_7030.JPGIMG_7036.JPGIMG_7044.JPG

IMG_7054.JPGIMG_7066.JPGIMG_7073.JPG

IMG_7085.JPGIMG_7108.JPGIMG_7113.JPGIMG_7119.JPG

IMG_7130.JPGIMG_7138.JPGIMG_7144.JPGIMG_7146.JPG

IMG_7172.JPGIMG_7187.JPGIMG_7190.JPGIMG_7180.JPG

IMG_7169.JPGIMG_7233.JPG

IMG_7192.JPGIMG_7194.JPGIMG_7196.JPG

IMG_7212.JPGIMG_7213.JPGIMG_7214.JPG

IMG_7199.JPG

 



18.1. - 22.1. 2021

V matematice jsme stavěli stavby z krychlí podle plánu a procvičovali sčítání do deseti pomocí hodů kostkami. Začali jsme využívat i počítačová hnízda a na stránkách www.wordwall.net si hravou formou upevňovat numeriku do deseti nebo čtení slov. V pátek jsme v rámci skupin připravili vynikající jednohubky a ovocné/zeleninové špízy. Hodnotili jsme úpravu pokrmu, jeho barevnost a chuť. Všichni jsme si moc pochutnali. Při čtení s porozuměním jsme se dozvěděli, v čem se podobají/liší jablko a pomeranč. Na dveřích se nám objevil nový kamarád Ferda.:-)

IMG_6971.JPGIMG_6967.JPGIMG_6968.JPGIMG_6973.JPG

IMG_6979.JPGIMG_6981.JPGIMG_6974.JPGIMG_6975.JPG

IMG_6982.JPGIMG_6993.JPGIMG_6999.JPG

IMG_7002.JPGIMG_7009.JPGIMG_6995.JPG

IMG_6996.JPGIMG_6976.JPG



Sebehodnocení 1. pololetí

Děti mají v ŽK formulář k sebehodnocení 1. pololetí. K vyplnění formuláře může pomoci i portfolio, které mají u sebe. Vyplněné formuláře mají děti donést do pondělí 25.1. V rámci TH budeme formuláře reflektovat a hodnotit 1. pololetí.

Od února bych ráda zavedla zapisování úkolů do úkolníčku. Prosím, pokud již děti nemají, o pořízení úkolníčku do pondělí 1.2. Děkuji za spolupráci. KR:-)

Sebehodnocení_1.ročník.pdf

 



Příprava pokrmu

V pátek 22.1. budou děti připravovat v rámci prvouky a pracovních činností jednoduchý pokrm (jednohubky, ovocné/zeleninové špízy). Ve skupinách (míst, kde sedí) se mají domluvit, kdo, co přinese. Na jednohubky bude potřeba 4 - 5 kousků pečiva, pomazánka nebo pomazánkové máslo, sýr, ovoce, zelenina a párátka. Děkuji za spolupráci.

jednohubky.jfifšpízy.jfif



11.1. - 15.1. 2021

V pondělí jsme se vypravili do Stromovky pozorovat proměnu přírody v zimě. Rozvěsili jsme lojové koule pro ptáčky a v rámci prvouky jsme se seznámili se sýkorkou modřinkou, kosem černým a vrabcem obecným. Pouštěli jsme si jejich zvuky, dozvěděli jsme se, čím se živí, kde si staví hnízda, kdo je pro ně nepřítelem a že patří do skupiny pěvců. V rámci výtvarné výchovy jsme se zaměřili na jejich odlišné zabarvení. Kluci ve Stromovce vyrobili ze sněhové koule provizorní krmítko a z malých koulí Hladovou zeď. Od Lukáše jsme se dozvěděli, že Hladovou zeď nechal postavit král Karel IV. jako městské opevnění a podle pověsti na stavbě našla obživu chudina v době hladomoru. 

IMG_6835.JPGIMG_6838.JPGIMG_6840.JPGIMG_6844.JPG

IMG_6839.JPGIMG_6843.JPGIMG_6845.JPG

IMG_6846.JPGIMG_6849.JPGIMG_6853.JPG

IMG_6850.JPGIMG_6867.JPGIMG_6872.JPG

IMG_6913.JPGIMG_6920.JPGIMG_6926.JPG



Výskyt vší

Ve třídě se vyskytly vši. Prosím o kontrolu vlasů přes víkend. Děkuji. KR



4.1. - 8.1. 2021

Při ranním kroužku děti představily knížky, které dostaly pod stromeček. V českém jazyce pokračujeme v nácviku tvarů psacích písmen a čteme krátké věty z probraných slabik. Učivo procvičujeme pomocí skládání písmen z víček, využíváme čtecí vějíře. V matematice jsme začali pokládat parkety a pracovat s plochou. Procvičujeme sčítání a odčítání do deseti hrou "příklad hledá výsledek" a krokováním. Řadíme čísla podle vzestupnosti nebo sestupnosti a porovnáváme je. V prvouce jsme začali pracovat na rodinném lapbooku. Představovali jsme si členy rodiny a hádali, jaké jsou mezi nimi příbuzenské vztahy, zaznamenali jsme, co máme s někým z rodiny společného a v čem se lišíme pomocí Vennova diagramu. Vánoce jsme zakončili příchodem krále.

IMG_6723.JPGIMG_6755.JPGIMG_6757.JPG

IMG_6758.JPGIMG_6759.JPGIMG_6739.JPG

IMG_6727.JPGIMG_6729.JPGIMG_6730.JPG

IMG_6354.JPGIMG_6356.JPGIMG_6359.JPGIMG_6360.JPG

IMG_6366.JPGIMG_6367.JPGIMG_6368.JPG

IMG_6789.JPGIMG_6791.JPGIMG_6794.JPG

IMG_6787.JPGIMG_6788.JPGIMG_6800.JPGIMG_6803.JPG

IMG_6754.JPG



14.12. - 18.12. 2020

V předvánočním týdnu jsme se věnovali tématu Vánoc. V rámci hudební výchovy jsme poslouchali Českou mši vánoční od Jakuba Jana Ryby s obrázky od Josefa Lady a vyráběli prostorový betlém. Při tandemové výuce angličtiny s kolegyní Terezou Kopřivovou se děti dozvěděly, jak se slaví Vánoce v anglicky mluvících zemích a formou her se seznámily se základními slovíčky a vyrobily si záložku nebo zápich. V rámci besídky jsme si povídali o Vánocích, poslouchali, jak Vánoce slavil Josef Lada v Hrusicích, vyráběli jsme vánoční ovocné ježky, rozkrajovali jablíčka a sledovali, jak děvčata hází střevícem, rozdali a rozbalili jsme si dárky a každému něco popřáli. 

Přeji Všem krásné a klidné Vánoce v kruhu svých blízkých a pevné zdraví po celý nový rok.

Budu se těšit na spolupráci v roce 2021. KR:-)

IMG_6339.JPGIMG_6341.JPGIMG_6351.JPG

IMG_6370.JPGIMG_6371.JPG

IMG_6484.JPGIMG_6487.JPGIMG_6488.JPGIMG_6489.JPG

IMG_6497.JPGIMG_6499.JPGIMG_6502.JPG

IMG_6504.JPGIMG_6518.JPGIMG_6536.JPGIMG_6540.JPG

IMG_6520.JPGIMG_6521.JPGIMG_6539.JPGIMG_6542.JPG

IMG_6534.JPGIMG_6569.JPGIMG_6571.JPG

IMG_6574.JPGIMG_6578.JPG

IMG_6580.JPG

 



Stopovačka kolem Rudolfina

Z důvodu vládních opatření jsme se nemohli účastnit zimního workshopu Fašánek v Rudolfinu. Rudolfinum připravilo pro rodiče s dětmi STOPOVAČKU - PUTOVÁNÍ ZA SVĚTÝLKEM. Více informací naleznete na stránkách www.ceskafilharmonie.cz/putovani-za-svetylkem/. Na děti čeká šest zastavení a šest zážitků, ke kterým potřebují mapku, baterku a chytrý telefon. Stopovačku si lze obejít kdykoliv do 20.12.:-)




Menu

calen.jpg

 

15110990_1881111792175420_3761182100079004511_o.jpg

 

http://www.letohradska.cz/

 

https://www.facebook.com/pages/Z%C5%A0-Strossmayerovo-n%C3%A1m/215887068530260

 O2.png

82248508_534891637374351_1465520082087051264_n.jpg

konto + logo (3).jpg

 

unz-logo-red-rgb-m.png

 

cropped-Uk_Pedf_logo_křivky_červené_text_univerzita_užitné-2-e1511358046586.png

 

gdpr[2].png

6. 5. Radoslav

Zítra: Stanislav

logo-obedove-konto.png

 

smart_civ_logo.png

Praha a EU: Investujeme do vaší budoucnosti.

http://www.prahafondy.eu/cz/oppa.html

http://www.nuv.cz/ramps/praha

http://www.rodicevitani.cz/mapa-skol/

www.creativemornings.cz

http://www.prirodniskola.cz/

http://www.pedf.cuni.cz/

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat/index.html

http://www.cpiv.cz/

http://www.zs-stross.cz/index.php?nid=3380&lid=cs&oid=2542046

http://www.msmt.cz/

http://www.partnerska-skola.cz/O-Projektu

Návštěvnost stránek

1615700