Rozvrh a výuka
Do školy se vrací všechny třídy BEZ rotace. Výuka bude probíhat dle standardního rozvrhu před uzavřením školy, nastaveny budou jen menší změny - aktuální rozvrh naleznete v aplikace Škola online. Nadále je doporučeno ponechat žáky v homogenních skupinách, již se ale nejedná o povinnost.
Volitelné předměty na prvním stupni budou upraveny pro celou třídní skupinu, žáci tak během následujících týdnů poznají všechny volitelné předměty. Volitelné předměty na druhém stupni budou probíhat pouze distančním způsobem v rámci Google učebny. Výjimkou jsou cvičení z matematiky a cvičení z českého jazyka devátého ročníku, která budou částečně součástí prezenční výuky dle rozvrhu.
Na druhém stupni začneme také opět spojovat žáky na výuku cizích jazyků v rámci jednoho ročníku.
Tělesná výchova bude probíhat ve venkovních prostorách, uvnitř se cvičit prozatím nesmí. V rámci hodin hudební výchovy je nadále zakázáno zpívání.
Družina
Provoz družiny se vrací ke svému běžnému provozu.
- ranní družina 6,30 - 8,10 - žáci spojeni
- konec výuky - 17,00 - hlavní činnost žáků ve svých standardních odděleních
- koncová družina 17,00 -17,30 - žáci spojeni
Školní jídelna
Kvůli přísným hygienickým pravidlům ve školní jídelně musíme nastavit jednotlivým třídám přesné časy oběda tak, aby se třídy mezi sebou neprolínaly. Oběd tak některým třídám bude zasahovat také do výuky. Přesný čas oběda pro svou třídu se dozvíte od své třídní učitelky/učitele (časy zůstávají prakticky stejné, jako při rotační výuce). Obědy jsou automaticky všem přihlášeným žákům ke školnímu stravování objednány, pokud o oběd nemáte zájem, je třeba si jej odhlásit.
Vstup do budovy
Při vstupu do budovy se prosím neshromažďujte na chodníku, žáci jdou nejkratší cestou ke skříňce a následně do své třídy.
Rodiče (doprovod) do budovy ráno nevstupují. Při vyzvedávání dětí z družiny vstupují rodiče (doprovod) k recepci a telefonicky nebo čipem vyzvedávají své dítě, čekají na něj ve vestibulu školy.
Další osoby - tzv. třetí osoby vstupují do budovy jen v odůvodněných případech při dodržení veškerých hygienicko provozních opatřeních vč. potvrzení o provedeném negativním testu.
Hygienická pravidla a PCR testování
- Zůstává povinné testování žáků a zaměstnanců školy. V týdnu od 17.5. přecházíme od antigenních testů k PCR testům ze slin ( také viz předchozí zpráva).
- První týden budou děti testovány 2x, protože při AG testování, které nyní používáme, platí povinnost být otestován hned po příchodu do školy první den v týdnu a počkat na výsledek. To u PCR testu hned první den nelze realizovat, výsledky budou známy nejdříve večer, děti by tak přišly o jeden školní den, což nechceme; pro PCR testy pak již neplatí nutnost být testován hned ráno první den v týdnu, najíždí se na pravidelné testování dle vybraného termínu.
- Pondělní antigenní testování bude probíhat hned po příchodu do školy - Stross - všichni ve své kmenové třídě, Letohradská - dle informací TU, Uranie bez změny. AG testy děti již znají, máme ještě stejný typ. Případně přineseným antigenním testem se půjde testovat pouze první den - tedy 17.5., po zavedení systému PCR testů již ty antigenní nelze dle vyjádření MŠMT ve škole uznávat.
- Nadále platí výjimka pro testování ve škole - doložení prodělání nemoci covid 19 v posledních 90 dnech, potvrzení o negativním výsledku PCR testu z certifikovaného pracoviště, potvrzení o ukončeném očkování.
- V případě nepřítomnosti žáka ve škole v den PCR testování je potřeba před příchodem do školy nechat provést test PCR v certifikovaném pracovišti - Praha 7 zajistila tuto možnost pro žáky ZDARMA v holešovické tržnici: http://anygence.com/site/praha7 , před příchodem je potřeba se ovšem přihlásit k odběru zde: https://forms.gle/ZRY4xyGvfwA3kC6U8
- Potvrzení o negativním PCR testu vystavujeme žákům v kanceláři školy na vyžádání vždy následující den po provedení testu ve škole (pro potřeby kroužků apod.).
- Žáci nadále nosí roušky ve všech prostorách školy (minimálně lékařské nebo odpovídající certifikace, případně FFP2), prosíme vybavte své děti rouškami na jejich pravidelnou výměnu, budou k tomu potřebovat také pytlík na použitou roušku. Respirátory FFP2 nosí také všichni zaměstnanci a návštěvníci školy. Pro případ potřeby máme ve škole náhradní roušky pro žáky k dispozici. Roušky plní ve škole funkci tzv. sekundární ochrany vedle pravidelného testování.
- Roušky můžeme odkládat ve venkovních prostorách při dodržování bezpečných rozestupů.
- Myjeme si ruce mýdlem, snažíme se dodržovat vzájemné rozestupy.
- V učebnách se pravidelně větrá, větrat budeme i v průběhu výuky (intenzivně po dobu cca 5 min.). Bude dobré, aby žáci měli ve třídě k dispozici mikinu nebo svetr.
- Žáci tráví čas na chodbách jen v nezbytných situacích tak, aby se nepotkávali s žáky z ostatních tříd, přestávky na toaletu a odpočinek budou z tohoto důvodu koordinovány. Časy začátků hodin a přestávek se tak v průběhu dopoledne mohou lišit.
- K dispozici je dezinfekce u vstupu, v učebnách a na záchodech, průběžný úklid zaměřen především na dezinfekci společných prostor, klik a lavic.
- Prosíme, neposílejte dítě do školy s jakýmikoli příznaky nemoci.
Školní akce a ŠVP
Od 31. 5. je umožněno konání škol v přírodě, bohužel k tomu prozatím nemáme žádné bližší informace. Třídy, které mají školu v přírodě již na červen naplánovanou ji tak budou zřejmě moci realizovat, možná se podaří zajistit ŠVP také pro některé další třídy - informováni v takovém případě budete svými třídními učiteli.
Je ale samozřejmě jasné, že se v takto krátkém termínu nepodaří zajistit školu v přírodě pro všechny třídy školy, pokusíme se ŠVP nahrazovat alespoň dílčími výlety.